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- // RPG Maker MZ - Button Picture 
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- /*: 
-  * @target MZ 
-  * @plugindesc Makes a picture clickable. 
-  * @author Yoji Ojima 
-  * 
-  * @help ButtonPicture.js 
-  * 
-  * This plugin provides a command to call a common event when a picture is 
-  * clicked. 
-  * 
-  * Use it in the following procedure. 
-  *   1. Execute "Show Picture" to display your button image. 
-  *   2. Call the plugin command "Set Button Picture". 
-  * 
-  * @command set 
-  * @text Set Button Picture 
-  * @desc Makes the specified picture clickable. 
-  * 
-  * @arg pictureId 
-  * @type number 
-  * @min 1 
-  * @max 100 
-  * @default 1 
-  * @text Picture Number 
-  * @desc Control number of the picture. 
-  * 
-  * @arg commonEventId 
-  * @type common_event 
-  * @default 1 
-  * @text Common Event 
-  * @desc Common event to call when the picture is clicked. 
-  */ 
-   
- /*:ja 
-  * @target MZ 
-  * @plugindesc ピクチャをクリック可能にします。 
-  * @author Yoji Ojima 
-  * 
-  * @help ButtonPicture.js 
-  * 
-  * このプラグインは、ピクチャのクリック時にコモンイベントを呼び出すコマンドを 
-  * 提供します。 
-  * 
-  * 次の手順で使用してください。 
-  *   1. 「ピクチャの表示」を実行して、ボタン画像を表示します。 
-  *   2. プラグインコマンド「ボタンピクチャの設定」を呼び出します。 
-  * 
-  * @command set 
-  * @text ボタンピクチャの設定 
-  * @desc 指定したピクチャをクリック可能にします。 
-  * 
-  * @arg pictureId 
-  * @type number 
-  * @min 1 
-  * @max 100 
-  * @default 1 
-  * @text ピクチャ番号 
-  * @desc ピクチャの管理番号です。 
-  * 
-  * @arg commonEventId 
-  * @type common_event 
-  * @default 1 
-  * @text コモンイベント 
-  * @desc ピクチャがクリックされた時に呼び出すコモンイベントです。 
-  */ 
-   
- (() => { 
-     const pluginName = "ButtonPicture"; 
-   
-     PluginManager.registerCommand(pluginName, "set", args => { 
-         const pictureId = Number(args.pictureId); 
-         const commonEventId = Number(args.commonEventId); 
-         const picture = $gameScreen.picture(pictureId); 
-         if (picture) { 
-             picture.mzkp_commonEventId = commonEventId; 
-         } 
-     }); 
-   
-     Sprite_Picture.prototype.isClickEnabled = function() { 
-         const picture = this.picture(); 
-         return picture && picture.mzkp_commonEventId && !$gameMessage.isBusy(); 
-     }; 
-   
-     Sprite_Picture.prototype.onClick = function() { 
-         $gameTemp.reserveCommonEvent(this.picture().mzkp_commonEventId); 
-     }; 
-   
-     Spriteset_Base.prototype.mzkp_isAnyPicturePressed = function() { 
-         return this._pictureContainer.children.some(sprite => 
-             sprite.isPressed() 
-         ); 
-     }; 
-   
-     const _Scene_Map_isAnyButtonPressed = 
-         Scene_Map.prototype.isAnyButtonPressed; 
-     Scene_Map.prototype.isAnyButtonPressed = function() { 
-         return ( 
-             _Scene_Map_isAnyButtonPressed.apply(this, arguments) || 
-             this._spriteset.mzkp_isAnyPicturePressed() 
-         ); 
-     }; 
- })();